آموزش تنظیم Domain Alias در سی‌پنل

تنظیم Domain Alias در سی‌پنل | به کمک Domain Alias می‌توانید محتوای دامنه را به دامنه‌ای دیگر انتقال دهید یا نسخه‌های com. یا net. وب‌سایت خود را به صورت همزمان داشته باشید. اگر از کنترل پنل سی پنل برای هاست خود استفاده می‌کنید و احتیاج به پارک دامنه دارید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

 

دامنه جانشین (Domain Alias) در سی پنل

دامنه جانشین به شما اجازه می‌دهد تا یک الگوی جستجو را برای زیردامنه‌های خود تعریف کنید. به این ترتیب، می‌توانید تنها با تنظیم یک دامنه جانشین، به تمام زیردامنه‌هایی که با الگوی مشخصی مطابقت دارند، دسترسی داشته باشید.

برای مثال، اگر شما یک دامنه جانشین را برای “*.example.com” تعریف کنید، به این معنی است که تمام زیردامنه‌هایی که با هر چیزی جزو الگوی “example.com” شروع می‌شوند، مورد قبول قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، sub1.example.com، “sub2.example.com” و غیره.

به کمک دامنه جانشین می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به تنظیمات جداگانه، برای تمام زیردامنه‌هایی که با یک الگو مشخص شروع می‌شوند، تنظیمات یا سرویس‌های مختلفی را اعمال کنید.

 

 

دلایل استفاده از تنظیم Domain Alias در سی‌پنل

برخی از مهم‌ترین دلایل استفاده از دامنه جانشین عبارتند از:

1. مدیریت آسان: استفاده از دامنه جانشین، به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی تنظیمات DNS و مدیریت دسترسی‌ها را مدیریت کنید. با استفاده از یک دامنه جانشین، می‌توانید تنظیمات یکباره را برای چندین زیردامنه اعمال کنید، بدون اینکه نیاز به تنظیمات جداگانه برای هر زیردامنه داشته باشید.

2. راه‌اندازی سریع خدمات جدید: با استفاده از دامنه مستعار، بدون نیاز به تغییرات در تنظیمات DNS، می‌توانید زیردامنه‌های جدید را اضافه کرده و خدمات مورد نظر را به آن‌ها متصل کنید.

3. آمارگیری بهتر: با استفاده از دامنه مستعار، می‌توانید بهترین روش‌های ردیابی و آمارگیری را برای هر زیردامنه مورد استفاده قرار دهید. با تعیین یک دامنه مستعار برای هر کمپین یا هر خدمت، می‌توانید به صورت جداگانه آمارها و معیارهای مرتبط با هر کدام را دنبال کنید.

به طور کلی، استفاده از دامنه مستعار یک راه عالی برای ساده‌سازی مدیریت منابع و خدمات مختلف است که باعث می‌شود توانایی و کارایی سیستم شما در مدیریت و راه‌اندازی زیردامنه‌ها و خدمات جدید بهبود یابد.

 

قالب ریهاب چند فروشندگی وردپرس 19.5.6 | قالب Rehub

 

آموزش ایجاد Domain Alias در سی‌پنل

برای تنظیم دامنه جانشین در سی‌پنل، باید در کنترل پنل هاست خود لاگین کنید و در قسمت Domains روی Domains کلیک کنید.

 

حالا Create a New Domain را انتخاب کنید.

 

مطابق تصویر درقسمت مشخص شده نام دامنه جانشین را وارد و روی Submit کلیک کنید.

هنگامی که نام پارک دامنه یا همان نام دامنه جانشین اضافه شد، یک پیام موفقیت آمیز دریافت خواهید کرد.

 

تنظیم Domain Alias در سی‌پنل

 

تبریک! شما این فرایند را به درستی پشت سر گذاشته اید!

radikalwp

#رادیکال وردپرس™

منبع کوچک وردپرس فارسی (شعبه دیگری ندارد)

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

(0)
(0)
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

#پربازدیدترین های هفته
رادیکال وردپرس

المنتور

طراحی صفحات