پورت 465 چیست و چه کاربردی دارد؟

پورت 465 چیست  برای ارسال امن ایمیل‌ از طریق SMTP با استفاده از رمزگذاری SSL/TLS استفاده می‌شود. این رمزگذاری باعث تامین امنیت اطلاعات منتقل شده بین کاربر و سرور ایمیل شده و دسترسی هکر به اطلاعات منتقل شده را غیر ممکن می سازد.
از پورت 465 در گذشته و قبل از استفاده از SMTP، SSL به صورت TLS بیشتر استفاده می شد اما با گذر زمان و به وجود آمدن پروتکل SMTPS، در حال حاضر از پورت 465 کمتر استفاده می شود.
به طور کلی در حال حاضر پورت 587 از محبوبیت بیشتری برای ارسال ایمیل از طریق SMTP برخوردار می باشد.

 

پورت 465 چیست

 

تاریخچه پورت 465 و پورت 465 چیست ؟

پورت 465 چیست و تاریخچه جالبی دارد. در اوایل سال 1997، پیشنهاد ایجاد استاندارد جدیدی برای رمزگذاری پیام های SMTP منتشر شد. برای این منظور، پورت 465 در IANA (مرجع شماره های اختصاص داده شده اینترنت) با نام smtps ایجاد شد شد، با این حال از آنجایی که این پورت تنها از طریق IANA ثبت شد و به عنوان یک RFC به IETF (Internet Engineering Task Force) ارسال نشد، هرگز به عنوان یک پورت رمزگذاری شده برای SMTP مورد استفاده قرار نگرفت. در همان سال، IETF پروتکل StartTLS را به عنوان پروتکل استاندارد رمزگذاری پورت 587 ثبت نمود.

 

 

امنیت پورت 465

پورت 465 چیست استفاده از SSL/TLS برای رمزگذاری: در این حالت از SSL/TLS برای رمزنگاری ارتباطات پورت 465 استفاده می‌شود که این روش به طور کلی بسیار امن و معتبر است. با استفاده از SSL و TLS می‌توان از رمزگذاری پیام‌های ارسالی بین کاربر و سرور برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات ارسالی استفاده کرد.
امنیت سرور: علاوه بر استفاده از SSL/TLS، امنیت سروری که در آن از پورت 465 استفاده می‌شود نیز بسیار مهم است. اگر سرور مورد استفاده، به درستی پیکربندی نشده و ضعف داشته باشد، ارتباطات این پورت ممکن است همچنان آسیب پذیر باشد.
با توجه به موارد عنوان شده پورت 465 یک پورت امن محسوب می شود اما لازم است تا موارد امنیتی توسط کاربر و مدیران سرور رعایت شود.

 

بیشتر بخوانید:

تاریخچه وردپرس و اینده آن در جهان

 

پورت های جایگزین 465 چیست؟

1- پورت 587: این پورت در ارسال ایمیل از طریق SMTP Submission استفاده می شود و از TLS (Transport Layer Security) برای ارتباطات امن ایمیل پشتیبانی می کند.

2- پورت 2525: این پورت یکی از جایگزین های پورت 25 است و همانند پورت 587 در SMTP Submission استفاده می‌شود. این پورت نسبت به پورت های 587 و 465 کاربرد کمتری دارد.

3- پورت 25: این پورت یکی از اولین پورت های ارسال ایمیل می باشد و به دلیل آسیب پذیری های امنیتی و عدم پشتیبانی از ارتباط رمزگذاری شده امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

نام و پروتکل پورت 465 چیست؟

پورت 465 با نام SMTP شناخته می شود.

کاربرد اصلی پورت 465 چیست؟

پورت 465 یکی از پورت های SMTP می باشد که از آن برای ارسال ایمیل استفاده می شود.

پورت های جایگزین 465 برای ارسال ایمیل از طریق SMTP چیست؟

جایگزین های پورت 465 پورت های 587 و 25 می باشد، شما می توانید از این پورت ها به عنوان جایگزین پورت 465 استفاده نمایید با این حال با توجه به رمزگذاری اطلاعات توصیه می شود از پورت 465 یا 587 برای SMTP استفاده نمایید.

radikalwp

#رادیکال وردپرس™

منبع کوچک وردپرس فارسی (شعبه دیگری ندارد)

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

(0)
(0)
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

#پربازدیدترین های هفته
رادیکال وردپرس

المنتور

طراحی صفحات